Wednesday, February 10, 2010

Dugaan...

        Pernah di awal tahun 2010, aku berazam untuk tidak lagi mempersoalkan tentang kerja sekarang..menerima apa adanya..tapi kenapa hari ini, aku mula berkira-kira balik..mula perasaan bosan tu..nak tukar kerja, belum dapat offer yang better than what i have or at least almost the same..nak suruh bertahan kat sini, macam satu tekanan gak..the only thing i could do, tak ambil port..tapi sampai bila..kadang-kadang kebengangan tu menular semakin dalam..belum lagi kira kebosanan..
        Apa dan kerja macam mana sebenarnya aku nak...???mungkin, fixed working hours, 5 days a week, seldomly outstation, tolerable distance and traffic, most important is : lots of time to spend with family.. some might says i am spoil.can't even live on my own. but that's not true..i could live on my own. i've been once. mungkin masa tu tengah study, senang..tapi rasanya sama je..still have to manage life on my own..handle probs and stress on my own..mostly on my own la...cuma sejak dah habis belajar dan duduk dengan family 24/7 ni, rasanya macam berat je nak duduk asing lagi..the main reason is, i'm thinking of my parents..nanti cuma tinggal mereka berdua kat rumah..my younger brother bukan selalu ada pun kat rumah..then, my mom will sicking-worry about me staying alone, outside...kesian pula macam tu..i, definitely la will be ok staying alone..tipu la kalau ada orang yang tak haappy dapat life macam tu..it will be like, me,back on track.on my used-to-lifestyle..tapi...i chose not to live such life again..the reason, kept to myself only =)
        Masalah sekarang, nak kerja apa ni..most of those good jobs, widely advertised, they are in KL..betul ke cuma kerja kat KL je yang best dan akan beri pengalaman kerja terbaik?i'm working in shah alam area now..pengalaman kerja kat sini pun cukup baik. plus, i'm working in different field with my degree course. tapi kenapa orang-orang keep on saying, kerja la kat KL..as for me, i know myself better than others. i know what i should go for and avoid. for the reasons on all, so sar, i haven't met someone who could understand..
Best way is then, uphold all right values and put family ahead. U'll be rewarded later. Insya-Allah.. =)

No comments:

Post a Comment